måndag 2 september 2013

Bloggskola

 


Är på "bloggkurs" hos Millas trädgård. Bra lärare mindre läraktig elev men det börjar rätta till sig tycker jag. Milla hon kan sina saker hon, redigera, ta vackra kort, skriva roliga och intressanta inlägg. Precis så vill jag också bli, men jag inser att det är en lång väg att vandra.
Fast nu är jag i varje fall en bit på väg och det är
ju inte så illa.

På min första lektion har jag lärt mig att det är viktigt med en fin inledning. Har också lärt mig att det är bra om bilderna är stora och att det är viktigt att gå nära.


En annan sak jag också lärt mig är att länka, som ni
kanske märker nedan.
 
 
Bilderna här i inlägget har Milla tagit när jag var med på Trädgårdsrundan i juni i år.
Hon var ju också snäll och skrev lite på sin blogg om oss.
 Titta in där.
Egentligen ska man skriva under varje bild som man inte tagit själv vem som tagit dem men den kunskapen glömde jag bort. Så till jag lärt mig det så skriver jag så här att det två nedersta bilderna har jag tagit alla andra är Millas



Lite bilder på hur en del av köksträdgården såg ut i juni. Oj vad tiden går snabbt. Spenaten är ju uppäten för längesedan och salladen har jag sått två omgångar till av.




















Nu är det överväxt och dant men nu väntar nästa arbete -
att samla frön inför ännu en sommar med händerna i jorden. Minst lika roligt som att så och odla.

Ellan

 

Inga kommentarer: